Alla inlägg under november 2014

Av sanna dg - 25 november 2014 14:22

.... o med den kommer energin. Idag blev det tömkörning på vägen. Lite osäker först då det var första gången han skulle gå först. Men med lite övertalning gick det bra. Skrittade ut en sväng senvände vi. Hemåt ttaskade han på med rejäla kliv.med mig mitt bakom utan problem.provade även att trava.gick hur bra som helst. ?

Av sanna dg - 20 november 2014 21:02

Ja det här med unghästar är ju en berg o dalbana. Vissa dagar går allt så himla bra o vissa mindre bra.... idag var en av dom sistnämnda. Började med longering gick hyfsat bra. Drog lite iiöverkant av volten o skrek efter dom andra. Men det funkade..tänkte av sluta med att hänga lite. Men det tyckte inte ascot.han gick runt o runt o runt. Det som skulle ta en minut o upp o hänga tog nog tjugo minuter innan ha stog så pass stilla att jag fick i foten i stifbygeln o kundebara upp o ner igen. Fick han att stå still på komando när jag stog framför.men intr bredvid. Men bara jag kom upp så gav jag upp. Hade ju iallafallkommit upp. Inget att traggla med när han är pådet humöret. När vi var i boxen provade jag igen o då stog han stilla o jag kom upp utan problem. Men som sagt inget med unghästar går på räls haha

Av sanna dg - 16 november 2014 12:14

Idag gjorde vi lite tömkörning o han e aå duktig. Han lär sig så fort. Ska börja med inkörningen nu med. Hade tänkt vänta tills han är inriden. Men han äe ju bara 2,5 så inridningen kommer ju ta lite tid. Så nu ska jag bara få tag i utrustning. Har fått låna en travsele om jag vill. O sen har jag mailat på en nylonsele (med draglinor mm) det är ju den modellen jag kommer använda i framtiden så kanske bäst att ha det vid inkörningen oxå. Sen när han kan det så kan man ju spara ihop till lädersele. Så nu ska jag bara få tag i en billig vagn att antingen köpa eller låna.

Av sanna dg - 15 november 2014 19:49

Ute o gick en sväng idag o myste i skogen

Går matte i skogen följee jag efter

Av sanna dg - 11 november 2014 19:05

Idag är ytterligare en dag jag är väldigt nöjd med kotten. Provade min westernsadel idag började med hantering han var lite nojjig i mörkret för kompisarna skrek uppeevid stallet. Men swn kom dom rusandes ner i fullgalopp då vart ascot lugn så jag kunde hänga på han i mana fram honom i skritt o svänga o stanna. Upp o ner ett par gånger. Sen la jag över benet o satt på han en stund. Lugn som en filbunke. Satt av. Gosade lite o satt upp igen. Inga problem. Satt av o gick upp till stallet. Stor stjärna i baken idag kotten !!!!

Av sanna dg - 8 november 2014 11:31

Idag gjorde jag lite nh övningar igen. O han är så duktig. Men man märker att han får tönka. Han blir jättetrött av kort träning. Idag övade vi mkt på att stå still å jag klippte klart manen o han stog helt stilla:-) sen efter några övningar när jag tog in han till mig o skulle gosa lite la han huvudet i min famn o blundade. Gostroll.

Av sanna dg - 5 november 2014 17:56

Idag är det en månad sen jag köpte denna underbara ponny. Det firade vi med en första lektion ihop. Tränade ledarskapsövningar mm. Hn var jättedukig o vi ska öva öva öva nu:-) igår var hovslagare o verkade lite. Duktig var han:-)

Bild ifrån idag innan träning

Presentation

Hej, i denna blogg kan du följa mig o mina fjordingar Rubins Ascot & Rubins Bristol plus lite annat i hästväg:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards