Alla inlägg under mars 2018

Av sanna dg - 27 mars 2018 08:52

Hej!

Ja som rubiken lyder så har nu Brisse blivit valack. började med att han fick för sig på en kvart att bli hingst och spränga 2 grindar in till dom andra hästarna, försökte få in han i sin hage igen men han skulle bara igenom igen. fick bygga ny hage på annan plats o där stannade han. kontakta veterinären som skulle komma vecka efter för en kastration, men riktigt så enkelt var det ju inte. för just då tyckte bristol att nä. tänker INTE släppa ner båda kylorna helt, så det blev ingen kastration där.

kontakta då slöinge för att inte risker samma sak igen nästa gång vet kom ut. fick tid på fredagen. lasttränade hela vecka. gick inte så bra i transporten så provade i hästbussen, där gick han in med en gång utan att tveka.. så lånade den o körde iväg på orsdag kväll..

Fredrik följde med och lämnade honom och så hämtade jag honom själv på fredag em.

Han var så duktig hem och jag lastade av han själv utan problem.


senaste tiden har jag inte gjort mkt alls med hästarna då vädret bara är skit, men fått in lite promenader och ett o annat ridpass på ascot. skulle vilja ha fler pass då jag tänkt börja tävla snart.

nä nu vill jag ha barmark och torrt så det går att rida utan att klampa ner sig i lervälling eller bryta benen av halka...

VÅR!!!! tack.

Presentation

Hej, i denna blogg kan du följa mig o mina fjordingar Rubins Ascot & Rubins Bristol plus lite annat i hästväg:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards