Direktlänk till inlägg 14 augusti 2018

höst

Av sanna dg - 14 augusti 2018 13:25

Ja hösten är här och den kom över en natt... men det ger bättre väder för ridning.  ;)   


ascot och jag jobbar på med galoppträning, har fått lite bra tips idag som ska tränas på :) snart så, då ska det väl sitta bra hoppas jag :)

ascot fick prova på skrittmaskinen i veckan.. gick lugnt o fint i den, sen kom han på att pinnarna rör sig. så då kan man ju stå still o låta pinnarna glida över ryggen... knäppa häst, skulle gå ut och driva på han men då vände han och gick emot pinnarna och gick nog igenom typ 4-5 grindar åt fel håll innan jag lyckades vända på honom haha.. detta får vi träna mer på tror jag haha.


bristol växer så det knakar. o ltei ledarskapsövningar blir deet.. ska snart påbörja tömkörning av honom så i förrgår fick han prova tömkörningsgjorden.. la på den och skakade den lite och höll fast gjorden under... han tittade på mig och undrade vad jag gjorde sen åt han lite hö... så han brydde sig inte speciellt mkt haha... men snart blir det mer träning för honom oxå.. dom ska väl snart stallas in, ska på stallmöte på onsdag så då får vi se vad dom säger där :)

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna dg - 27 juni 2018 10:02

Denna Vecka har jag o ascot tränat galoppintervaller. ena passet så galopperade jag på rätt bra på långsidorna sen kortade av på kortsidan och gjorde en stor volt i samlad galopp. gick väldigt br faktiskt. Andra passet så galopperade jag lite ökat ...

Av sanna dg - 14 juni 2018 14:23


Ja, jag är dålig på att uppdatera mig här.  hur som helst första helgen i juni var vårat älskade vårläger. 5 pass på 3 dagar. underbart, iår var det dock väldigt varmt, men ascot jobbade på bra. hade inte kunnat träna som jag ville till detta läger...

Av sanna dg - 8 maj 2018 14:22

hej! Inatt var premiären att sova ute för kotten o brisse. Gick hur bra som helst, körde dit imorse o skulle kolla till dom o kolla vattnet. dom stog o sov mitt i hagen, Brisse kom upp till mig och hälsade när jag kom till hagen.   Annars så ...

Av sanna dg - 27 mars 2018 08:52

Hej! Ja som rubiken lyder så har nu Brisse blivit valack. började med att han fick för sig på en kvart att bli hingst och spränga 2 grindar in till dom andra hästarna, försökte få in han i sin hage igen men han skulle bara igenom igen. fick bygga n...

Av sanna dg - 13 februari 2018 11:02


i söndags kom en kompis till ascot. äntligen har jag hämtat hem en bäbis. lilla musblacka rubins bristol. dom släpptes ihop för första gången igår, gick ganska bra. lite tjafsd o ett o annat bett, men det är sånt man får räkna med i början tills ...

Presentation

Hej, i denna blogg kan du följa mig o mina fjordingar Rubins Ascot & Rubins Bristol plus lite annat i hästväg:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards