Alla inlägg under oktober 2016

Av sanna dg - 6 oktober 2016 07:46

hejsan!

ja jag hade faktiskt glömt bort att jag hade denna blogg haha.

det har hänt så otroligt mkt med lilla ascot sen sist. till o börja med så var jag på läger nr 2 i maj hos uppfödaren, och det gick kanonbra, fick mkt beröm för han och han utvecklas fint i ridningen :)


igår var det 2 år sedan jag hämtade hem ascot :)


har köpt ny sele (bröstsele med lös brösta), byggt om vagnen till rockard, dock blev den nog lite för tung så det inte är bromsar på och hjulen är dom gamla sulkyhjulen, men den funkar tills jag har råd att köpa en ny :9 just nu står det lite still i körningen då han är inne i en testålder och ska föreställa rädd för saker haha. så han kan vända runt på en 5öring, o det blir ju inge bra med vagnen bakom haha.


var i ridhuset för första gången förra onsdagen i markaryd. gick hur bra som helst. var lite skeptisk mot sin skugga förste men det gick över fort haha. på fredagen var vi i ridhuset i torpa och red lektion för en ny tränare. gick jättebra, så dit åker vi fler gånger haha.


imorn drar vi på ridläger igen till uppfödaren för det årliga oktoberlägret :) ska bli sååå kul :)


jo vi var ju på utställning i vetlanda för ett tag sedan. han skötte sig kanon.. stog i transporten i lite mer än 2 timmar dit o hem. stog o sov i transporten. gick lugnt ut på plats, gick efter mig in i stallet och ställde sig o åt i boxen, inget skrik ingenting. in på banan och skötte sig kanon där.. slutade i 37 p och jag är nöjd :) (78787) vinnaren fick 39 p


nehe ska försöka uppdatera lite oftare hehe..

första bilden är i nya selen i somras, andra bilden är i ridhuset förra veckan

 

 

Presentation

Hej, i denna blogg kan du följa mig o mina fjordingar Rubins Ascot & Rubins Bristol plus lite annat i hästväg:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards